Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Na začátku prázdnin pomáhaly asistenční společnosti u 2.700 nepojízdných aut

První prázdninový víkend vyrazila řada českých motoristů na dovolenou autem. Rušný provoz na silnicích a s tím související zvýšený zájem o pomoc u nepojízdných aut zaznamenala také Česká asociace asistenčních společností ČAAS. Jejich pracovníci s odtahovými vozy od pátku 28. 6. do neděle 30. 6. 2024 vyjížděli k téměř 2.700 případům v zahraničí, ale také na českých dálnicích.

 

Nejčastější příčinou byla porucha, konkrétně závada motoru, spojky, startování či defekt pneumatiky. Poruchy tvořily 85 % asistenčních zásahů, nehod bylo 15 %. Nepojízdná auta řešili o víkendu čeští řidiči na cestách v sousedních evropských státech (Německo, Slovensko, Rakousko). Problémy se jim však nevyhýbaly ani na tuzemských silnicích a dálnicích. Během prvního prázdninového víkendu tak členové ČAAS zasahovali na dálnici D1 na výjezdech z Prahy a na příjezdu do Brna, dále na D11 u Šestajovic u Prahy, na D5 v úseku Svojkovice-Borek a na dálnici D6 u Letiště Václava Havla. Pro zásahy na dálnicích využívají asistenční společnosti nejmodernější zařízení včetně speciální vyprošťovací techniky, jako je jeřáb, ještěrka a vyprošťovací speciály. Pro výběr správné techniky je vždy zapotřebí předem vyhodnotit situaci na místě a mít základní informace o nepojízdném voze (váhu, rozměry, typ a rozsah poškození). Veškerá asistenční vozidla jsou vybavena pro řešení drobných oprav, např. defekt pneumatiky, vybití baterie či nedostatek paliva.

 

Pomoc své asistenční společnosti si motorista v nouzi snadno přivolá prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224, kde ho operátor přepojí na asistenční společnost jeho pojišťovny. Ze zahraničí se pak dovolají na telefonní číslo své asistenční společnosti, které je uvedeno na zelené kartě.

 

Jak se zachovat při defektu či nehodě na dálnici:

 

-        Při nehodě neprodleně zastavit vozidlo, vypnout motor a zapnout výstražná světla. Při poruše podle možnosti sjet na odstavný pruh nebo využít nejbližší možný sjezd z dálnice.

-        Řidič i posádka si musí obléknout reflexní vestu. Z hlediska bezpečnosti je vhodné mít vesty v kabině, nikoliv v zavazadlovém prostoru. Celá posádka vozu musí neprodleně opustit vůz a přesunout se do bezpečné vzdálenosti za svodidla.

-        Označit místo dopravní nehody výstražným trojúhelníkem ve vzdálenosti minimálně 100 metrů

-        od vozidla.

-        V případě nehody je třeba zjistit, zda je někdo zraněný, poskytnout mu první pomoc a přivolat na místo záchrannou službu. Kontaktovat Policii ČR a do jejího příjezdu setrvat na bezpečném místě u dopravní nehody.

-        Zavolat na Linku pomoci řidičům 1224.

-        Správně určit místo nehody/nepojízdného automobilu – označení dálnice, kilometrovník označující vzdálenost od začátku dálnice.

 

Další články

Na začátku prázdnin pomáhaly asistenční společnosti u 2.700...

04/07
2024

Rušný provoz na silnicích a s tím související zvýšený zájem o pomoc u nepojízdných aut zaznamenala také Česká asociace asistenč...

České dovolenkáře zachraňuje letecká ambulance

25/06
2024

Mozková mrtvice, komplikovaná zlomenina či onemocnění srdce jsou statisticky nejčastějšími zdravotními komplikacemi, které vyža...

Počasí startuje motorkářskou sezónu dříve. Nejčastěji si...

18/03
2024

Teplotně příznivé počasí láká majitele motocyklů k prvním výletům. Nedostatečná kontrola stroje po zimě, výmoly nebo zbytky ště...

Víte, že

u většiny pojišťoven

získáváte sjednáním pojištění základní balíček asistenčních služeb? Tyto služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce. Zajistí vám rychlou pomoc a asistenční servis v ČR i v zahraničí,
komunikují v českém jazyce.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz