Do čela České asociace asistenčních společností (ČAAS) byl opět zvolen Marek Jaroš (Global Assistance). Jako prezident asociace se zaměří na prohloubení spolupráce s Ministerstvem zahraničních věcí nejen při repatriacích občanů s duševními onemocněními, spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic v rámci projektu Centrálního dispečinku odtahů i s Českou kanceláří pojistitelů a Českou asociací pojišťoven v projektech Nehodového centra pojišťoven a Linky pomoci řidičům 1224. Cílem bude také zvýšení prestiže oboru smluvních asistenčních společností pojišťoven, zkvalitnění asistenčních služeb a širší využití moderních technologií. Funkci 1. viceprezidenta bude zastávat Zbigniew Macura (Allianz Partners), 2. viceprezidentem se stal Jan Procházka (Europ Assistance), a prezidium doplňuje ještě člen Petr Skok (Euro-Center Holding SE). ČAAS sdružuje nejvýznamnější asistenční společnosti působící v ČR, které každoročně pomáhají tisícům lidí s nepojízdnými automobily, zdravotními komplikacemi v zahraničí nebo opravami spotřebičů v domácnostech.
„Ať už se jedná o porouchané auto, zdravotní komplikace nebo jiné nepříjemnosti, asistenční služby jsou tu, aby lidem pomohly. Naší snahou je zajistit, aby veřejnost měla lepší povědomí o tom, že tyto služby jsou často součástí jejich pojištění a mohou jim výrazně ulehčit v těžkých situacích. V budoucnu se budeme zaměřovat na to, aby pomoc byla rychlá, efektivní a dostupná, a to nejen v oblasti cestování, ale také v dalších oblastech, jako je zdravotní, právní či domácí asistence,“ uvádí Marek Jaroš, prezident ČAAS a generální ředitel a předseda představenstva členské společnosti Global Assistance.
Pro veřejnost je dosud málo známé, že členové ČAAS spolupracují s Ministerstvem zahraničních věcí při repatriacích psychicky nemocných občanů ČR zpět do vlasti. Tyto transporty jsou organizačně velmi náročné. V loňském roce zajistila ČAAS šest takových repatriací a letos už také šest. Členové asociace se rovněž podílejí na úspěšných projektech, jako je Nehodové centrum pojišťoven (NCP) a Linka pomoci řidičům 1224 (LPŘ).
Projekt NCP umožňuje motoristům využít předplacené asistenční služby od pojišťovny i v případech, kdy si sami nemohou zavolat odtah, například kvůli zranění při nehodě. Zároveň usnadňuje práci policie v komplikovaných situacích a zaručuje vysokou kvalitu služeb s krátkými dojezdovými časy na všech typech pozemních komunikací v ČR, včetně dálnic.
Projekt LPŘ poskytuje nejrychlejší přístup k asistenčním službám v případě nepojízdného vozidla na silnicích v ČR, ať už jde o nehodu nebo technickou poruchu. Na obou projektech se podílejí členové ČAAS, kteří poskytují motoristickou asistenci a zavázali se dodržovat vysoké standardy poskytovaných služeb.
Rozhovor s Markem Jarošem, prezidentem ČAAS a generálním ředitelem a předsedou představenstva členské společnosti Global Assistance.
1. Byl jste opětovně zvolen do čela asociace. Jakých cílů chcete v roli prezidenta ČAAS dosáhnout?
MJ: Jako hlavní cíl vidím rozvoj strategických spoluprací, jakými jsou například Ministerstvo zahraničních věcí, ŘSD, ČKP a ČAP. Zaměříme se hlavně na rychlost a kvalitu poskytování asistenčních služeb, aby tyto ukazatele i nadále zůstaly na velmi vysoké hodnotě a byli jsme vždy a za všech okolností připraveni se postarat o naše klienty, kteří potřebují pomoc.
2. Jaké vnímáte největší výzvy, které v současnosti řeší trh poskytování asistenčních služeb?
MJ: Za velkou výzvu osobně považují zvýšení povědomí, prestiže a důležitosti asistenčních služeb, což se teď mimochodem ukázalo právě při povodních. Právě my v asistenčních službách jsme tím prvním kontaktem, na který lidé spoléhají, když potřebují pomoc.
3. Jak konkrétně se zapojily asistenční společnosti do pomoci lidem postiženým povodněmi?
MJ: Podobně jako ostatní členské společnosti jsme i my v Global Assistance bedlivě sledovali předpovědi počasí, a podle toho jsme flexibilně řídili kapacity našich asistenčních center, abychom byli připraveni na zvýšený počet příchozích hovorů od našich klientů a neprodloužila se čekací doba. Stejným způsobem jsme řídili kapacity naší partnerské sítě a z regionů, které nebyly povodněmi zasaženy, jsme alokovali kapacity právě do povodněmi postižených regionů.
4. Jak vypadá současná spolupráce s ŘSD?
MJ: Spolupráci s ŘSD jsme zahájili 1.1.2024 a průběžně ji rozšiřujeme a prohlubujeme. Tuto spolupráci vnímám jako strategickou a jsem velmi rád, že se jí účastní hned dvě členské společnosti. Jedná se o zajištění Centrálního dispečinku odtahů ŘSD, který má na starosti odstraňování překážek v silničním provozu na dálnicích v ČR.
5. Veřejnosti je málo známý fakt, že asistenční společnosti ČAAS úzce spolupracují s Ministerstvem zahraničních věcí. O co vlastně jde?
MJ: Tato spolupráce má dvě úrovně a je pro nás také strategická a velmi důležitá. První úrovní je zajištění nestandardních transportů psychiatrických pacientů ze zahraničí zpět do ČR, druhou úrovní je spolupráce s konzulárními úřady v zahraničí. Zde se zabýváme nastavením spolupráce mezi konzulárními úřady a asistenčními společnostmi a kalibrací postupů tak, aby byla zajištěna maximální spokojenost občanů jednotlivých zemí.