Linka pomoci řidičům 1224
Základním cílem Linky pomoci řidičům 1224 je urychlení odtahu nepojízdného vozidla z tuzemských pozemních komunikací po nehodě nebo při poruše vozidla smluvní asistenční společností pojišťovny, u které je pro vozidlo sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, a tím přispět k rychlé obnově bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a snížit tak riziko vzniku další škody v důsledku překážejícího nepojízdného vozidla.
Čeští motoristé mohou od začátku roku 2015 v případě nehody nebo poruchy využívat jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Linka pomoci řidičům zajistí, že motorista dostane od smluvní asistenční společnosti své pojišťovny asistenci nebo odtah v rozsahu, který má sjednaný ve svém pojištění. Linka s telefonním číslem 1224 (lehce zapamatovatelná podle toho, že funguje 12 měsíců v roce a 24 hodin denně) je projektem, na kterém se podílejí všechny pojišťovny poskytující pojištění vozidel a k němu příslušné asistenční služby pro motoristy na celém území České republiky. Jedná se o unikátní projekt v celoevropském měřítku.
Linku obsluhují zkušení zaměstnanci tří call center smluvních asistenčních společností, které jsou členy ČAAS (Česká Asociace Asistenčních Společností). Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si to nepamatují, operátor snadno získá informaci o jejich pojišťovně podle RZ (SPZ) vozidla. Poté motoristu přepojí na smluvní asistenční společnost příslušné pojišťovny, která na místo okamžitě vyšle vůz a zařídí opravu nebo odtažení automobilu do seriózního servisu. Tím je zajištěno rychlé odstranění překážky v provozu a zvyšuje se tak bezpečnost motoristů, kteří se v místě nehody vyskytují.