Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Poslanec podal návrh, který by vytvořil na dálnicích monopol a zabránil řidičům využívat předplacené

Poslanec Josef Kott (Hnutí ANO) ve svém pozměňovacím návrhu k Zákonu o provozu na pozemních komunikacích (č.361/2000 Sb.) požaduje, aby zajištění odtahu nepojízdného vozidla na výzvu policie realizovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Vybraná odtahová firma by pak vozidlo odstranila na náklad provozovatele vozidla. Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) považuje tento návrh za snahu o monopolizaci odtahů na dálnicích. Na desetitisících úspěšných asistenčních zásazích na dálnicích dokazuje, že asistenční společnosti dokáží velmi efektivněji odstraňovat nepojízdná auta z dálnic, a to bez negativních finančních dopadů na motoristy. 

 

„Poslanec chce prostřednictvím ŘSD přihrát asistenční zásahy na dálnicích několika málo firmám a vytvořit tak zde monopol v neprospěch motoristů,“ říká Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností a vysvětluje: „Dálnice je frekventovanou pozemní komunikací a nepojízdné auto z ní musí být co nejrychleji odstraněno. Nelze tak spoléhat na jednu odtahovou firmu a je třeba přivolat nejbližší dostupnou adekvátní techniku a garantovat, že zásah proběhne co nejrychleji. Právě takové řešení dlouhodobě a spolehlivě poskytuje Nehodové centrum pojišťoven, které navíc zajistí, že je nařízený odtah plně hrazen pojišťovnou. Snahu o monopolizaci odtahů na dálnicích nelze vnímat jinak, než jako přímé hazardování se životy a zdravím motoristů ve prospěch businessu několika málo odtahových firem.“

 

Na prvním místě je bezpečnost a předcházení vzniku sekundárních dopravních nehod v důsledku překážky na silnici, kterou může být nepojízdné vozidlo. Zanedbatelné však nejsou ani ekonomické dopady pozměňovacího návrhu poslance Kotta na motoristy. Ti si běžně volají asistenční službu své pojišťovny, kterou mají předplacenou v pojištění svého vozidla. V případě potřeby jsou jim asistenční služby ve sjednaném rozsahu poskytnuty zdarma. Pokud by vešel v platnost zmíněný pozměňovací návrh, nebylo by možné garantovat, že odtahy realizované odtahovou firmou vybranou ŘSD budou moci být pojišťovnou hrazeny v plném rozsahu. V případě nesrovnalosti v ceně odtahu pak může motoristovi hrozit i zadržení vozidla.

„Na místě poruchy, nebo nehody je vždy první řidič postiženého vozidla, který si v naprosté většině případů přivolá pomoc asistenční společnosti sám. Existují však situace, kdy je například řidič zraněn a odtah vozidla musí nařídit policista. Pak lze prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven realizovat odtah vozidla tak, aby na místě nehody na dálnici bylo do 30 minut adekvátní odtahové vozidlo a policistou nařízený odtah byl plně hrazen z pojištění vozidla,“ doplňuje Bold.

 

Nehodové centrum pojišťoven

 

Nehodové centrum pojišťoven již nyní funguje na dálnicích D4 a D7, ŘSD i Policie ČR má zde kompletní přehled o realizovaných asistenčních zásazích i plnění velmi přísných dojezdových časů potřebné techniky k nehodám. Asistenční společnosti realizují na dálnicích ročně desetitisíce asistenčních zásahů. Disponují 1500 asistenčními vozidly, z nich se většina pohybuje v dojezdových vzdálenostech dálnic. Jako takové jsou schopny nejrychleji odstranit překážející nepojízdná vozidla, aby na pozemní komunikaci netvořila překážku.

 


Další články

Asistenční společnosti jsou připraveny na nárůst zásahů u...

08/01
2020

Asistenční společnosti, které jsou členy České asociace asistenční společností (ČAAS), ročně realizují cca 300.000 asistenčních...

O váš klid během vánočních svátků se starají stovky...

20/12
2019

Během vánočních svátků dokáže nepojízdné auto, úraz na lyžích nebo rozbité topení hodně potrápit. S řešením podobných situací s...

Poslanec podal návrh, který by vytvořil na dálnicích monopol...

04/12
2019

Poslanec Josef Kott (Hnutí ANO) ve svém pozměňovacím návrhu k Zákonu o provozu na pozemních komunikacích (č.361/2000 Sb.) požad...

Víte, že

až 13 % rekreačních sportovců

způsobilo druhému škodu na zdraví nebo na majetku, která přímo souvisela s jejich sportovní činností? Nejčastěji šlo o zranění při lyžování, cyklo či inline stezkách či v bazénech. Náklady na úhradu škod při sportu činí stovky tisíc korun.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz