Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

O asistenci pro motoristy pro Svět motorů

Pro časopis Svět motorů jsme poskytli rozhovor ohledně asistenční pomoci motoristům v terénu. Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností (ČAAS) 

ČAAS funguje od roku 2008. 
Zastupuje nejvýznamnější asistenční společnosti působící v ČR. 
V roce 2017 pomohli členové Asociace ve 403 tisících případů. 

- Domníváte se, že zmenšení povinné výbavy je správným krokem? 

Změnu vítáme. Dosud platná technická část povinné výbavy neodpovídala aktuální situaci. Doba se dnes významně posunula a řada automobilových značek podmiňuje platnost záruky péčí o vůz v autorizovaném servisu. Z našich zkušeností můžeme říct, že až pětaosmdesát procent zásahů asistenčních společností u poruch nakonec končí odtahem do odborného autoservisu. S omlazením vozového parku se mění i rozsah poruch, které na vozidle zvládne opravit sám motorista. 

- Disponujete čísly, jak dlouho se průměrně čeká, než přijede asistenční služba? 

Odtahové vozidlo nebo technik jsou na místě v průměru do půl hodiny od nahlášení události operátorovi asistenční společnosti. 

- Kolik výjezdů asistenční služby ročně absolvují? 

Loni pomohli naši členové tří set tisícům řidičů při obtížích s vozidlem. 

- Jaký podíl tvoří poruchy kol? 

Problémy s pneumatikami a koly tvoří průměrně více než čtvrtinu všech závad na autech, u kterých je vykonán asistenční zásah. 

- S čím bývají největší komplikace při jejich výměně? 

Obtíže nastávají, kdy například v autě rezerva chybí či je poškozená, na kolech jsou bezpečnostní šrouby a šofér nemá klíč. Náročnější je také výměna či oprava kola na straně auta směřující do vozovky. Zvlášť nebezpečná je na rychlostních komunikacích. 

- Kolik defektů pneumatik se přibližně zvládne opravit na místě? 

V případě lehčích poruch je zvládne technik vyřešit. Konkrétně třeba hřebík v kole. Obecně se podaří na místě u nepojízdného auta vyřešit zhruba patnáct procent všech problémů. 

- Jaké jsou průměrné náklady při poškození pneumatik? 

Pohybují se okolo dvou tisíc korun. 



Další články

Asistenční společnosti ročně pomohou 3 tisícům motorkářům

01/03
2019

Při poruše či nehodě si může motorkář přivolat pomoc asistenční společnosti své pojišťovny, kterou má předplacenou k povinnému ...

O asistenčních službách pro motoristy v časopise Autotip

30/01
2019

Komplexní článek o poskytovaných službách asistenčních společností pro motoristy si dočtete v aktuálním čísle časopisu AUTOTIP.

Jak v zimě pomáhá asistenční služba motoristům pro Českou...

22/01
2019

Vybité baterie, zamrzlé palivo či jiné poruchy, ale také nehody způsobené mrazivým zimním počasím - takové jsou nejčastější pří...

Víte, že

až 13 % rekreačních sportovců

způsobilo druhému škodu na zdraví nebo na majetku, která přímo souvisela s jejich sportovní činností? Nejčastěji šlo o zranění při lyžování, cyklo či inline stezkách či v bazénech. Náklady na úhradu škod při sportu činí stovky tisíc korun.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz