Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

ČAAS: Při problémech o vás bude v Chorvatsku postaráno jako doma

Od roku 2017 působí u chorvatského Primoštenu dokonce česká odtahová vozidla s českou posádkou, která významně usnadní komunikaci s motoristou v nouzi. Komunikaci v češtině umožňuje v Chorvatsku i řada zdravotnických zařízení, kam české turisty nasměruje operátor asistenční linky v případě nemoci či úrazu.

Česká „odtahovka“ vloni v Chorvatsku pomohla stovce českých řidičů

Od loňské sezóny se mohou čeští řidiči, které v Chorvatsku potkají problémy s autem, v této dovolenkové destinaci obrátit na odtahové vozy s česky mluvícími techniky. „Během minulého léta tak této asistenční pomoci členů České asociace asistenčních společností využilo více než stovka motoristů,“ shrnuje Marek Jaroš, generální ředitel společnosti Global Assistance a člen ČAAS. Výhodou je komunikace v českém jazyce, ale také doporučení nejvýhodnějšího servisu, poskytnutí českého náhradního vozidla a v případě potřeby i převoz vozidla na opravu do ČR. „Většina asistenčních zásahů byla hrazena z balíčku asistenčních služeb, které mají motoristé sjednaný k povinnému ručení či havarijnímu pojištění. Přes to by se měl motorista před odjezdem ujistit, že má pro zahraničí sjednaný dostatečný rozsah asistenčních služeb s adekvátními limity. Pomoc neodmítneme ani pokud nezbytný rozsah asistenčních služeb motorista sjednaný nemá. V takovém případě motoristovi předem sdělíme, kolik ho pomoc asistenční společnosti bude stát a může si služby uhradit,“ radí Vladimír Fuchs, viceprezident ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance. Pomoc českého asistenčního týmu v Chorvatsku si motoristé přivolají na tel. čísle uvedeném na Zelené kartě (doklad o povinném ručení).

Služby poskytované motoristům českým asistenčním týmem v Chorvatsku:

-        odtah nepojízdného vozidla do místního servisu, případně zpět do ČR a zajištění opravy v ČR

-        zajištění opravy vozidla v Chorvatsku

-        doporučení adekvátní autoopravny

-        zapůjčení českého náhradního vozidla

-        vstřícná komunikace v češtině

-        dobrá rada v češtině, která pomůže situaci vyřešit ve prospěch motoristy

V Chorvatsku vás operátor může poslat do zdravotního zařízení s česky mluvícím personálem

 

Asistenční společnosti hledají nové cesty pro zkvalitnění poskytovaných služeb. Základem zůstává komunikace s klientem v nouzi prostřednictvím call centra. Kromě operátorů, kteří jsou schopni rychle analyzovat situaci, ve které se klient nachází, jsou k dispozici i zdravotní specialisté. „Klientům, kteří cestují do zahraničí s cestovním pojištěním, nabízíme možnost komunikovat s naším lékařem pomocí videochatu. Vizuální kontakt mezi lékařem a klientem je obrovský benefit, který pomůže klientovi získat potřebnou jistotu v neznámém prostředí a zároveň pomůže při určovaní potřebné pomoci, kterou bude v destinaci potřebovat a tu mu zajistit. Tato služba získává na oblibě i díky stále dostupnějšímu mobilnímu internetu v zahraničí pro naše klienty, ať už se jedná o hustou síť wi-fi připojení v hotelích nebo nemocnicích nebo stále nižším roamingovým poplatkům v zemích E,“ říká Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR a člen ČAAS.

Pokud je nezbytná návštěva lékaře, mají členové ČAAS i v Chorvatsku zajištěnu velmi hustou síť smluvních zdravotnických zařízení a lékařů. Některé asistenční společnosti poskytují i službu, v rámci které navštíví lékař pacienta přímo v místě jeho ubytování. „Nespornou výhodou v chorvatských partnerských zdravotních zařízeních na pobřeží Jaderského moře je minimální jazyková bariéra, často zde totiž pracuje personál, který je schopen komunikovat v češtině. Kvalita i komfort poskytované péče je zde proto srovnatelná jako v ČR,“ doplňuje Vladimir Alidis, ředitel asistenční společnosti Euro-Center.

 


Další články

Česká asociace asistenčních společností pomáhá již 10 let

30/11
2018

Deset let působení na českém trhu letos slaví Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) sdružující čtyři nejvýznamnější po...

Pro Českou televizi o zimních pneumatikách

02/11
2018

Pro reportáž do pořadu Události České televize jsme poskytli rozhovor za ČAAS o zimních pneumatikách. Ze zkušenosti našich člen...

Podle ČAAS až 20 % motoristů podceňuje správné obutí vozu

29/10
2018

Na začátku zimní sezóny však podle České asociace asistenčních společností jezdí zhruba 15-20 % řidičů na nevhodných či zcela š...

Víte, že

až 90 % klientů,

kterým se v zahraničí stane úraz, využije službu asistence své pojišťovny?

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz