Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

I motorkářům v nouzi pomůže asistenční společnost pojišťovny

Tuto službu získávají motorkáři, stejně jako ostatní motoristé, k povinnému ručení nebo k havarijnímu pojištění a nemusejí tak spoléhat pouze na sebe či na pomoc ostatních kamarádů z motorkářské party. Členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) během každé sezóny pomohou zhruba 3000 motorkářům. Mezi nejčastější důvody nepojízdnosti motocyklu patří kromě havárie defekt na pneu, došlé palivo či problémy s elektroinstalací. Počet pojištěných motocyklů nepřetržitě roste, v loňském roce jich bylo již více než 821 tisíc. Povinné ručení na většinu motorek zahrnuje asistenční pomoc, přesto tuto službu každou sezónu využije pouze cca 3000 motorkářů. Toto číslo je velmi nízké a ukazuje, že se buď motorkářům problémy vyhýbají, nebo o možnosti pomoci pojišťovny vůbec nevědí. „Všechna využívaná odtahová vozidla pro auta do 3,5 tuny jsou vhodná i pro zásahy u motocyklů. Disponují speciálními nájezdovými plošinami či vozíky. Po natažení motocyklu na odtahové vozidlo se zadní kolo zafixuje do speciálního nástavce a motorka se zajistí popruhy. Motorkářům jsme schopni poskytnout kompletní servis jak v případě poruchy, tak v případě nehody,“ říká Vladimír Fuchs, viceprezident ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance. „Zhruba v 60 % případů zasahujeme u porouchaných motorek, 28 % tvoří nehody motorkářů a v 11 % případů si za nepojízdnost motocyklu může sám motorkář. Jde například o nedostatečně nahuštěnou pneumatiku, nedostatek paliva či vybitou baterii na začátku sezóny. Pouze jeden případ ze 100 pak souvisí s odcizením motorky či živelnou událostí,“ upřesňuje Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR, a člen ČAAS. „Povinné ručení na motocykly stojí řádově pár stovek korun, obvykle však zahrnuje pouze základní asistenci a nízké limity na odtah. Ty pak bývají dostatečné pouze u menších motorek a skútrů, které slouží jen pro přepravu v rámci jednoho města. Motorkář by se proto měl určitě zajímat o rozsah asistence, která mu je bezplatně poskytnuta v případě problémů a zvolit si pro něho vyhovující balíček asistenčních služeb,“ doporučuje Marek Jaroš, člen prezidia ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Global Assistance. Příplatkové asistenční služby pro motorkáře obvykle stojí od jednotek stovek korun cca do tisíce korun. Pouze pro srovnání: za odtah po Praze si některé firmy a autoservisy účtují 500-800 Kč, využití asistenční společnosti pojišťovny tak bude v případě problémů určitě výhodnější. Asistence zahrnuje pomoc specialistů, příjezd zásahového vozidla, odtažení a úschovu motorky, jeho případnou repatriaci, příplatkové asistenční balíčky pak garantují možnost pokračovat v cestě dále. V závislosti na typu a použití motocyklu je možné si vybrat asistenci pouze pro území ČR nebo pro zahraničí.

Související dokumenty

I motorkářům v nouzi pomůže asistenční společnost pojišťovnyStředa | 18. dubna 2018

Další články

Česká asociace asistenčních společností pomáhá již 10 let

30/11
2018

Deset let působení na českém trhu letos slaví Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) sdružující čtyři nejvýznamnější po...

Pro Českou televizi o zimních pneumatikách

02/11
2018

Pro reportáž do pořadu Události České televize jsme poskytli rozhovor za ČAAS o zimních pneumatikách. Ze zkušenosti našich člen...

Podle ČAAS až 20 % motoristů podceňuje správné obutí vozu

29/10
2018

Na začátku zimní sezóny však podle České asociace asistenčních společností jezdí zhruba 15-20 % řidičů na nevhodných či zcela š...

Víte, že

až 13 % rekreačních sportovců

způsobilo druhému škodu na zdraví nebo na majetku, která přímo souvisela s jejich sportovní činností? Nejčastěji šlo o zranění při lyžování, cyklo či inline stezkách či v bazénech. Náklady na úhradu škod při sportu činí stovky tisíc korun.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz