Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Cyklisté asistenci zatím příliš nevyužívají, mohou to změnit elektrokol

Pandemie zvýšila zájem Čechů o cyklistiku, často jako alternativní možnost aktivního trávení volného času bez přístupu na uzavřená sportoviště. Zájem o kola potvrzují také prodejci sportovního vybavení, kterým meziročně vzrostl prodej až o 200 % a mnozí z nich již mají prázdné sklady nových kol i dílů na ně. Na vyšší počet cyklistů v terénu jsou připraveny také asistenční společnosti, které pomáhají i amatérským sportovcům v případě problémů během vyjížďky na kole. Cykloasistenci mohou využít jak jednotlivci, tak rodina, a chrání cyklisty na nových i starších kolech. Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) za minulý rok eviduje 50 řešených asistenčních zásahů u cyklistů. Jde o relativně novou službu, avšak počet případů roste. Nízký počet asistenční zásahů u cyklistů se však může brzy změnit s prudkým nárůstem prodejů elektrokol a elektrokoloběžky.

 

„S rozšířením cyklistiky na kolo či elektrokolo usedá kromě těch zkušených i řada amatérských sportovců, kteří vyráží bez zkušeností i potřebné výbavy do terénu. Zatímco na běžné závady, jakou je například píchlá duše, jsou dnes cyklisti dobře připraveni, tak ani zkušený cyklista si nemusí v terénu poradit například s problémem na elektrokole. Naštěstí pro všechny je tu cykloasistence,“ říká Aleš Povr, tiskový mluvčí ČAAS. Cykloasistence zahrnuje opravu defektu jízdního kola na místě, nejčastěji se jedná o píchlou duši či prasklý řetěz. V případě vážnějších poruch asistenční společnost vyhledá a zajistí transport nepojízdného jízdního kola do nejbližšího cykloservisu a převoz klienta k autu nebo do hotelu, možností je také zapůjčení náhradního kola. Pracovníci asistenčních společností disponují vybavením pro odstranění lehčích závad přímo v terénu. S přepravou do specializovaného cykloservisu se naopak počítá u elektrokol a elektrokoloběžek, kde je příčinou nepojízdnosti závada na pohonném ústrojí. „Pro zásah je třeba, aby se cyklista dostal na veřejnou komunikaci, tam již dokážeme zajistit pomoc výjezdovým vozidlem. Primárně se snažíme vyřešit pomoc přímo na místě. Cena takové intervence se pohybuje v rozmezí 1000 až 1300 korun, která je v případě sjednaného pojištění hrazena pojišťovnou. Pokud se cyklisté rozhodnou cykloasistenci nevyužít a kolo si budou chtít opravit svépomocí, tak jim rozhodně doporučuji, aby tak činili mimo silnici, kde se pohybují auta a mysleli tak zejména na své bezpečí,“ doplňuje Povr.

 

Turisté s oblibou vyrážejí na cyklistické výlety také do zahraničí. Cykloasistence však v současnosti platí pouze na území České republiky s dosahem 50 kilometrů za hranice okolních států, tedy Slovenska, Polska, Německa a Rakouska. Cykloasistence je obvykle možné získat jako součást majetkových pojištění, např. pojištění domácnosti, případně při pořízení kola či jiné cyklistické výbavy.

 

Co dělat v případě nehody či poruchy kola a jak si přivolat cykloasistenci:

 

  • V případě nehody či poruchy se cyklista musí i s kolem přemístit na bezpečné místo mimo vozovku tak, aby nepřekážel silničnímu provozu a neohrozil tak sebe nebo jeho další účastníky.
  • Poté zavolá na linku své pojišťovny, kde je přepojen na asistenční službu a domluví se na dalším postupu. Počká na příjezd asistenčního vozu s technikem, který kolo na místě opraví, případně zajistí převoz do servisu.
  • Cykloasistence platí pouze na území České republiky s dosahem 50 km za hranice okolních států (tj. Slovenska, Polska, Německa a Rakouska).
  • V případě zranění je třeba volat příslušné složky Integrovaného záchranného systému.
  • Cyklista by měl dodržovat pravidla bezpečné jízdy a používat ochranné pomůcky (helma, chrániče). Musí dodržovat platné předpisy např. pro vstup do národních parků, nesmí vjíždět mimo cesty vyznačené pro cyklisty.
  • Cykloasistenci je možné provádět pouze na veřejných pozemních komunikacích. Pokud se klient nachází mimo tyto komunikace, musí nepojízdné jízdní kolo dopravit na nejbližší silnici, kam může zajet asistenční vozidlo.

 

 

Související dokumenty

Cyklisté asistenci zatím příliš nevyužívají, mohou to změnit elektrokolaPondělí | 31. května 2021

Další články

Sražená zvířata jsou příčinou 4000 výjezdů asistenčních...

17/08
2021

Během léta musí řidiči na svých cestách automobilem do zaměstnání i na dovolenou být ostražití a myslet na riziko srážky se zvě...

Čechy láká zahraniční dovolená více. Asistenční společnosti...

21/07
2021

Letošní letní sezóna je velice specifická kvůli pravidlům pro cestování, které se rychle mění a jsou odlišná pro jednotlivé zem...

Asistenční společnosti pomáhají v tornádem poškozených...

29/06
2021

Členové České asociace asistenčních společností upravili svůj režim, aby dokázali okamžitě reagovat na zvýšenou poptávku po asi...

Pojištění odpovědnosti má sjednáno

pouze 30 % občanů,

přestože jej 9 z 10 Čechů považuje za užitečné.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz