Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Výmoly a štěrk – nejčastější „jarní“ viníci zničených pneumatik

Ani v takových situacích však nezůstanou motoristé s nepojízdným autem bez pomoci. Výměnu či opravu zničeného kola přímo na místě nebo odtah do servisu jim zajistí asistenční společnosti v rámci pojištění motorového vozidla. 

Přelom zimy a jara sice přináší jízdu na silnici obvykle již bez sněhové pokrývky a ledovky, ale po zimě se na vozovkách objevují nové výmoly a problémy mohou dělat i zbytky posypových materiálů. Právě zimním provozem poškozené vozovky jsou společně s únikem či podhuštěním pneumatiky, nevhodně použitou pneumatikou či jinou chybou řidiče podle zkušeností asistenčních společností nejčastějšími příčinami defektů pneumatik, či přímo navazujících dopravních nehod. „Pokud vozidlo najede do výmolu a poškodí se tím pouze pneumatika, pak tento incident hodnotíme jako defekt pneumatiky. Motoristé již nemají povinnost vozit v autě rezervu, proto pomalu klesá počet defektů pneumatik, které lze řešit na místě výměnou poškozeného kola za rezervu. Pokud se při defektu poškodí jakákoliv další část vozidla včetně například samotného ráfku kola, tak to již hodnotíme jako havárii. Havárií může skočit i nezvládnutí vozidla při smyku na zbytcích posypových materiálů, proto by motoristé měli být v tomto období zvláště opatrní,“ vysvětluje Petr Bold, prezident ČAAS.  

 

Odpovědnost za stav silnic nese jejich vlastník. Vlastníkem dálnic a silnic I. třídy je stát a tyto komunikace spravuje ŘSD. Vlastníkem silnic II. a III. třídy je kraj, na jehož území se silnice nacházejí, a spravuje je krajem pověřený správce. Vlastníkem místních komunikací je obec, na jejímž území se místní komunikace nacházejí. Vlastníkem účelových komunikací je právnická nebo fyzická osoba. Motorista, který si však vozidlo poškodí díky výmolu, který nebyl patrný z větší vzdálenosti, však bývá při prokazování příčiny škody v důkazní nouzi. „Asistenční společnosti se ojediněle setkávají s žádostmi klientů o poskytnutí svědectví přivolané odtahové služby v případě defektu pneu, který nebyl zaviněn řidičem. Auto například najelo do výmolu na silnici a došlo ke škodě, kterou motorista bude chtít uplatnit u správce či vlastníka pozemní komunikace. Přivolané asistenční vozidlo bohužel dorazí na místo až po události, tudíž ani nemůže plně dosvědčit, jak k defektu přesně došlo,“ dodává Petr Bold. Situace s nepojízdným autem v terénu pomůže vždy motoristovi asistenční společnost, kterou si může přivolat nejlépe prostřednictvím Linky Pomoci řidičům 1224.

 

Zákon ukládá motoristům povinnost použít zimní pneumatiky až do 31. března, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo na vozovce vzhledem k počasí být může. Zimní obutí musí motoristé použít v tomto období vždy na úseku označeném dopravní značkou „zimní výbava“.

Další články

Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční...

22/04
2021

Pandemie v minulém roce neomezila vyjížďky motorkářů, podle členů ČAAS, kteří zasahují také u nepojízdných motorek. V loňském r...

Deník Aha! - Pozor na výmoly po zimě

18/03
2021

Na problémy, které motoristům způsobují výmoly po zimě, upozornil také deník AHA!. Článek včetně vyjádření prezidenta ČAAS, Pet...

Výmoly a štěrk – nejčastější „jarní“ viníci zničených pneumatik

09/03
2021

Zatímco zima pomalu končí, problémy řidičům přidělávají nově vzniklé výmoly a zbytky posypových materiálů na silnicích. Právě t...

Víte, že

u většiny pojišťoven

získáváte sjednáním pojištění základní balíček asistenčních služeb? Tyto služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce. Zajistí vám rychlou pomoc a asistenční servis v ČR i v zahraničí,
komunikují v českém jazyce.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz