Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Praktické služby domácí asistence v době COVID-19

Členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) přijali kvůli riziku COVID-19 řadu bezpečnostních opatření, za kterých služby v terénu provádí. V souvislosti s pandemií se zvýšil zájem také o asistenční služby z oblasti zdraví, zejména konzultace s lékařem po telefonu, vyzvednutí léků či dopravu do zdravotnického zařízení kvůli hospitalizaci. Významně narostl zájem o IT asistenci v domácnostech, neboť více lidí doma využívá počítač k práci i k distanční výuce. 

S ohledem na riziko COVID-19 zavedly asistenční společnosti řadu bezpečnostních opatření, jako nošení roušek či dodržování odstupu. Časově náročnější opravy velkých spotřebičů, které běžně probíhají v domácích podmínkách, nyní raději technik provádí v servisu, bez kontaktu s klientem. Preferujeme i bezkontaktní předání spotřebiče, tedy majitel připraví spotřebič před byt, kde jej servisní technik vydezinfikuje a poté odveze na dílnu,“ popisuje nové postupy Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS.

 Během pandemie stoupl význam IT asistence, neboť řada lidí musela pracovat z domova a zajišťovat podmínky pro distanční vzdělávání svých dětí. Služba IT asistence spočívá v podpoře uživatelů počítačů, notebooků, tabletů a podobných zařízení. Nejčastěji je zájem o instalaci nebo aktualizaci softwaru, nastavení služeb, obnovu dat, či telefonickou konzultaci s IT odborníkem.

 

ČAAS v souvislosti s pandemií zaznamenala rostoucí zájem o služby v oblasti zdravotní asistence. Jedná se zejména o konzultace s lékařem v souvislosti s chřipkovým obdobím a epidemií COVID-19. Nejčastější jsou dotazy zdravotního charakteru, tedy podezření na onemocnění, možnosti prevence nebo konzultace vhodných postupů léčby. Klienti se rovněž ptají na podmínky cestování do zahraničí a rozsah služeb, které jim zde asistenční společnosti mohou poskytnout.

Další články

Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční...

22/04
2021

Pandemie v minulém roce neomezila vyjížďky motorkářů, podle členů ČAAS, kteří zasahují také u nepojízdných motorek. V loňském r...

Deník Aha! - Pozor na výmoly po zimě

18/03
2021

Na problémy, které motoristům způsobují výmoly po zimě, upozornil také deník AHA!. Článek včetně vyjádření prezidenta ČAAS, Pet...

Výmoly a štěrk – nejčastější „jarní“ viníci zničených pneumatik

09/03
2021

Zatímco zima pomalu končí, problémy řidičům přidělávají nově vzniklé výmoly a zbytky posypových materiálů na silnicích. Právě t...

Pojištění odpovědnosti má sjednáno

pouze 30 % občanů,

přestože jej 9 z 10 Čechů považuje za užitečné.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz