Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Domácí asistence v době COVID-19

Členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) přijali kvůli riziku COVID-19 řadu bezpečnostních opatření, za kterých služby v terénu provádí. souvislosti s pandemií se zvýšil zájem také o asistenční služby z oblasti zdraví, zejména konzultace s lékařem po telefonu, vyzvednutí léků či dopravu do zdravotnického zařízení kvůli hospitalizaci. Významně narostl zájem o IT asistenci v domácnostech, neboť více lidí doma využívá počítač k práci i k distanční výuce.

 

V případě havárie v domácnosti řeší asistenční společnosti nejčastěji instalatérské, topenářské, elektrikářské a kominické práce a čištění kanalizace. Podle statistiky České asociace asistenčních společností využijí klienti této pomoci v průměru v 5 tisících případech za rok. Průměrný asistenční zásah řemeslníka vyjde zhruba na dva tisíce korun, nicméně v případě vhodného pojištění to uhradí pojišťovna. Asistenční společnosti mají k dispozici síť nejvyužívanějších řemeslníků, kteří jsou připraveni ihned zasáhnout. „S ohledem na riziko COVID-19 zavedly asistenční společnosti řadu bezpečnostních opatření, jako nošení roušek či dodržování odstupu. Časově náročnější opravy velkých spotřebičů, které běžně probíhají v domácích podmínkách, nyní raději technik provádí v servisu, bez kontaktu s klientem. Preferujeme i bezkontaktní předání spotřebiče, tedy majitel připraví spotřebič před byt, kde jej servisní technik vydezinfikuje a poté odveze na dílnu,“ popisuje nové postupy Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS.

 

Během pandemie stoupl význam IT asistence, neboť řada lidí musela pracovat z domova a zajišťovat podmínky pro distanční vzdělávání svých dětí. Služba IT asistence spočívá v podpoře uživatelů počítačů, notebooků, tabletů a podobných zařízení. Nejčastěji je zájem o instalaci nebo aktualizaci softwaru, nastavení služeb, obnovu dat, či telefonickou konzultaci s IT odborníkem.

 

ČAAS v souvislosti s pandemií zaznamenala rostoucí zájem o služby v oblasti zdravotní asistence. Jedná se zejména o konzultace s lékařem v souvislosti s chřipkovým obdobím a epidemií COVID-19. Nejčastější jsou dotazy zdravotního charakteru, tedy podezření na onemocnění, možnosti prevence nebo konzultace vhodných postupů léčby. Klienti se rovněž ptají na podmínky cestování do zahraničí a rozsah služeb, které jim zde asistenční společnosti mohou poskytnout.

 

V případě zdravotní indispozice mohou přijít vhod i speciální asistenční služby, jako péče o seniora, zajištění nákupu, úklid bytu či domu z důvodu hospitalizace či úrazu člena domácnosti.

Další články

Cyklisté asistenci zatím příliš nevyužívají, mohou to změnit...

31/05
2021

Pandemie zvýšila zájem Čechů o cyklistiku, často jako alternativní možnost aktivního trávení volného času bez přístupu na uzavř...

Idnes.cz - asistence pro elektromobily

21/05
2021

Počet elektromobilů na českých silnicích každoročně roste. Problémy se však nevyhýbají ani elektromobilistům, kterým s nepojízd...

Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční...

22/04
2021

Pandemie v minulém roce neomezila vyjížďky motorkářů, podle členů ČAAS, kteří zasahují také u nepojízdných motorek. V loňském r...

Víte, že

u většiny pojišťoven

získáváte sjednáním pojištění základní balíček asistenčních služeb? Tyto služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce. Zajistí vám rychlou pomoc a asistenční servis v ČR i v zahraničí,
komunikují v českém jazyce.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz