Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Motorkářská sezóna začala kvůli koronaviru později, asistenční společnosti pomáhají motorkářům

V roce 2019 pomohli členové ČAAS téměř 2 tisícům motorkářů v nouzi. „Nejčastější příčinou nepojízdného motocyklu jsou až v 70 % případů poruchy, zbytek tvoří nehody a nezvládnutí stroje řidičem. Ze závad motorkáře nejvíce trápí problémy s motorem, spojkou, vybitou baterií a defekty pneumatik,“ shrnuje loňskou sezónu Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance. Nepojízdný stroj se podaří v terénu zprovoznit pouze v 5-15 % případů, s ohledem na další bezpečnou jízdu je většinou nezbytný profesionální odtah do servisu, kde stroj dají do pořádku. Naprostou většinu odtahových vozidel využívaných pro odtahy aut do 3,5 tuny lze využít i pro zásahy u motocyklů. Disponují speciálními nájezdovými plošinami či vozíky. Po natažení motocyklu na odtahové vozidlo se zadní kolo zafixuje do speciálního nástavce a motorka se zajistí popruhy. „Průměrná cena asistenčního zásahu u nepojízdného motocyklu činí okolo dvou tisíc korun,“ říká Vladimír Fuchs, generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance a člen prezidia ČAAS. V případě, že má motorkář sjednané dostatečné limity pro odtah, pak zásah asistenční společnosti zaplatí pojišťovna.

 

Zvýšené hygienické nároky i pro asistenci u motorek

 

V souvislosti s prevencí šíření nákazy Covid-19 zavedly asistenční společnosti přísná hygienická opatření při poskytování asistenčních zásahů. Podobně jako v případě nepojízdných automobilů, i u motorek musí pracovníci odtahových vozidel dbát na použití ochranných roušek, rukavic a dodržování doporučené vzdálenosti mezi osobami. Opatření jsou podobná jako u asistence v případě aut – roušku či jinou ochranu úst musí mít řidič odtahovky, ale i klient, proto by ji s sebou měli vozit i motorkáři, kteří ji pochopitelně při jízdě na motocyklu nepoužívají. Pro klienty, kteří z bezpečnostních důvodů nemohou nebo nechtějí jet v kabině odtahového auta, zajišťujeme náhradní dopravu,“ upřesňuje Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS. Některé odtahové speciály mají kabinu rozdělenou na dvě části pro dodržení odstupu.

 

Pozor na dostatečné limity u odtahů


Pomoc své asistenční společnosti si motorkář v nouzi jednoduše přivolá prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224, kde motoristu operátor přepojí na asistenční společnost jejich pojišťovny. Volat může i na přímé telefonní číslo své asistenční společnosti, pokud ho zná. Pozornost je nutné věnovat pojistným limitům, které určují, jak daleko je možné motocykl odtáhnout. Základní asistence, kterou motorista získává k povinnému ručení, bývá obvykle dostatečná pouze u menších motorek a skútrů, které slouží jen pro přepravu v rámci jednoho města, případně blízkého okolí. Pokud na motorce podnikáte vyjížďky v délce stovek kilometrů, pak je praktické si sjednat i nadstandardní příplatkovou asistenční pomoc. Příplatkové asistenční služby pro motorkáře obvykle stojí od stovek korun do cca jednoho tisíce korun. Asistence zahrnuje pomoc specialistů, příjezd zásahového vozidla, odtažení, úschovu motorky a její případnou repatriaci, příplatkové asistenční balíčky pak garantují delší odtahy, ale také možnost pokračovat v cestě dále.

 

 

Další články

"Nepodceňujte ztrátu registrační značky": radí ČAAS v Autosalonu

13/10
2020

Pro Autosalon jsme připravovali za ČAAS vyjádření k tématu ztráty či odcizení registrační značky. Celý článek včetně praktickýc...

Koronavirus zvýšil nároky na asistenční zásahy v zahraničí, ...

30/09
2020

Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) během letních prázdnin zaznamenala více než 85% pokles realizovaných asistenčníc...

Prezidium ČAAS

23/09
2020

Dne 23. 9. 2020 zasedalo prezidium České asociace asistenčních společností a volilo nové vedení asociace. Přítomní členové ČAAS...

Víte, že

až 13 % rekreačních sportovců

způsobilo druhému škodu na zdraví nebo na majetku, která přímo souvisela s jejich sportovní činností? Nejčastěji šlo o zranění při lyžování, cyklo či inline stezkách či v bazénech. Náklady na úhradu škod při sportu činí stovky tisíc korun.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz