Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Nehod a poruch ubylo, asistenční společnosti přijaly přísná bezpečnostní opatření pro ochranu zdraví

K nepojízdnému havarovanému či porouchanému autu si může motorista nadále přivolat pomoc prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224, která i v době koronavirové krize funguje bez omezení. Pro případné odtahy a další asistenční zásahy zavedly asistenční společnosti speciální bezpečnostní opatření pro ochranu zdraví.

 

Od 16. do 31. března 2020 realizovali členové ČAAS celkem 7.172 zásahů v rámci motoristické asistence. Oproti průměru ve stejném období došlo k výraznému poklesu počtu realizovaných asistenčních zásahů, který souvisí s nižším provozem na silnicích z důvodu omezení volného pohybu. Pro zajištění zásobování a nezbytného dojíždění lidí do zaměstnání auta ze silnic úplně nezmizela a motoristům se proto nevyhnuly ani běžné poruchy či nehody. „Z pohledu motoristické asistence jsme kromě poklesu řešených případů nezaznamenali během nouzového stavu nic nestandardního. Řidiči čelí u aut běžným problémům, nejčastějšími důvody pro asistenční zásah zůstávají defekty pneumatik, závady motoru či autobaterie,“ komentuje aktuální situaci Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance. S ohledem na zvýšené nároky na ochranu zdraví bylo nutné výrazně zvýšit bezpečnostní opatření při poskytování asistenčních zásahů v terénu. „Přijali jsme přísná bezpečnostní opatření pro ochranu zdraví našich klientů a pracovníků. Z bezpečnostních důvodů některé odtahové služby neakceptují spolujízdu klientů v kabině odtahových vozidel. Pro tyto klienty přistavujeme na místo události náhradní vozidlo nebo zajišťujeme jiný druh náhradní dopravy. Vozidla jsou pravidelně dezinfikována a řidiči dodržují pravidla omezeného kontaktu a nutné ochrany dle nařízení vlády,“ představuje zavedená opatření Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS. Některé odtahové speciály mají ve voze oddělená místa pro pasažéry igelitovou plachtou, samozřejmostí je použití ochranných roušek, rukavic a dodržování doporučené vzdálenosti mezi osobami.

 

Call centra členů ČAAS fungují i v době koronavirové krize v plném provozu a jejich operátoři jsou k dispozici klientům nonstop 24/7. „Kolegové i operátoři aktuálně pracují v režimu Home office plně s dodržováním původních standardů obslužnosti linek. Výpadek odtahových služeb neevidujeme a síť našich partnerů funguje v běžném režimu,“ ujišťuje Vladimír Fuchs, generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance a člen prezidia ČAAS.

 

Pomoc své asistenční společnosti si motorista v nouzi snadno přivolá prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224. Na Lince pomoci řidičům 1224 motoristu operátor přepojí na asistenční společnost jejich pojišťovny. Motoristé si tak mohou snadno přivolat buď pomoc technika, který jim vůz zprovozní, nebo odtahové vozidlo.

 

Další články

ČAAS pro ČT: jsme připraveni pomoci českým turistům na dovolené

03/07
2020

Jak jsou asistenční společnosti připraveny pomáhat českým turistům při cestách na letní dovolené prakticky ukázali členové Česk...

Deník: Připravte se na cestu autem na dovolenou

18/06
2020

Letošní letní dovolená v zahraničí bude mít pro české turisty s ohledem na opatření kvůli COVID-19 řadu omezení. Tipy a rady, j...

Asistenční společnosti jsou připraveny pomáhat českým...

15/06
2020

Během loňské letní sezóny zasahovali členové České asociace asistenčních společností (ČAAS) u cca 30 tisíc případů zdravotních ...

Víte, že

až 13 % rekreačních sportovců

způsobilo druhému škodu na zdraví nebo na majetku, která přímo souvisela s jejich sportovní činností? Nejčastěji šlo o zranění při lyžování, cyklo či inline stezkách či v bazénech. Náklady na úhradu škod při sportu činí stovky tisíc korun.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz